Klocki drewniane mogą być bardzo ciekawą zabawką także edukacyjną, na pozór proste kształty mogą uczyć kreatywności, jeżeli przykładowo chcemy zbudować wysoką wieżę z klocków warto wykorzystać odpowiednie elementy, zbudować podstawę, ustawić je równo tak aby wieża była jak najwyższa.

Z pewnością małe dzieci często lubią bawić się klockami drewnianymi, ze względu na łatwość ich układania, klocki mogą bardzo pozytywnie wpływać na rozwój najmłodszych dzieci.

Jak klocki drewniane mogą przyczynić się do rozwoju naszego dziecka?

Klocki mogą rozwijać wiele zdolności u najmłodszych

Kiedy dzieci uczą się chwytać klocki rozwijają się motorycznie, będzie to ważne zwłaszcza dla najmłodszych, klocki przeznaczone są dla dzieci które ukończyły pierwszy rok życia, w tym okresie z pewnością szybko rosną, rozwijają się, dlatego też nauka pewnych czynności przez zabawę będzie bardzo istotna. Kiedy chcemy ułożyć domek z klocków należy wykazać się pewną wyobraźnią, myśleniem abstrakcyjnym, dzięki temu mogą powstawać różnego rodzaju budowle. Pamiętajmy że klocki są zabawkami bardzo uniwersalnymi, które mogą służyć do stworzenia różnych budowli, w tym przypadku z pewnością możemy rozwijać wyobraźnię najmłodszych.

Producenci zabawek oczywiście dokładają wszelkich starań aby były one jak najbezpieczniejsze, w tym przypadku klocki nie powinny posiadać zbyt ostrych krawędzi. Oczywiście pomalowane są lakierem który nie powoduje negatywnych skutków u dzieci. Klocki dodatkowo mogą uczyć podstaw matematyki, należy bowiem określić ile klocków mamy do wykorzystania, w jaki sposób dobierać poszczególne kształty klocków aby zbudować określoną figurę czy budowlę.

Z pewnością bardzo ciekawą propozycją dla najmłodszych będzie drewniana kolejka, możemy łączyć ze sobą drewniane wagoniki, które będziemy zabudowywać różnego rodzaju klockami. Klocki są odpowiednio pokolorowane, dlatego też dziecko będzie mogło poznawać kolory, kształty geometryczne. Z pewnością niepozorna zabawa może rozwijać u nich podstawowe umiejętności które nabywa dziecko w wieku jednego roku czy też dwóch lat.

Author