Badanie lokalnej konkurencji może być sprytnym sposobem na identyfikację niszy w mieście i dotarcie do niedocenianych konsumentów, na przykład na diecie bezglutenowej czy wegetarian lub wegan. Warto wykorzystać taką wiedzę i wyjść naprzeciwko potencjalnym klientom.

Osoby chcące zjeść posiłek na mieście bez konieczności rezygnowania ze swoich nawyków żywieniowych na pewno to docenią i będą takie przyjazne miejsce polecać znajomym. Pamiętaj, że stałym bywalcem może być ktoś, kto odwiedza kawiarnię, żeby wypić kawę lub zjeść śniadanie każdego ranka w drodze do pracy, lub ktoś, kto coś przekąsza kilka razy w miesiącu. Ważne jest, abyś poświęcił czas na identyfikację i rozpoznanie tych osób oraz starał się je poznać.

Stali klienci mogą mieć znaczący wpływ na reklamę pantoflową i często są istotną linią ratunkową dla kawiarni w okresach przestoju, kiedy możesz nie mieć wielu innych klientów. Można docenić to na wiele sposobów, od nagradzania osób polecających miejsce innym na przykład darmową kawą, po zwykłe proszenie stałych bywalców o przyprowadzenie rodziny lub kolegów z pracy za jakiś czas.

Najlepszym sposobem na przekształcenie klientów w polecających jest upewnienie się, że mają oni najlepsze wrażenia z czasu pobytu w kawiarni. Kawiarnie nie muszą być otwarte tylko na śniadanie i lunch, ale wydłużanie godzin posiłków poza tradycyjne godziny może być dobrodziejstwem dla biznesu.

Miejsca tylko śniadaniowe są ogromną atrakcją dla osób, które chcą zjeść śniadanie, niezależnie od tego, która jest godzina. Ci ludzie byli rozczarowani restauracjami, które przestają serwować śniadanie po 10:30, więc przyciąga ich oferta serwowania Śniadania Warszawa w elastycznych godzinach. W końcu nie każdy je śniadanie o ósmej rano. Ludzi, którzy jedzą w nietradycyjnych godzinach lub planują posiłki na ostatnią chwilę z pewnością docenią miejsca, w których czas podawania śniadań czy obiadu jest elastyczny.

Doświadczony właściciel kawiarni z pewnością wykorzystają ten fakt.

Warto docierać do klientów poprzez media społecznościowe, publikując codzienne promocje, nowe menu czy ofertę tylko dla stałych klientów, aby mogli dowiedzieć się o nowościach nawet będąc w pracy.

Author